Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Stary Zamość

Logo - Gmina Stary Zamość

Eksploatacja, naprawa, konserwacja i obsługa sieci wodociągowej będącej własnością Gminy Stary Zamość

Data ogłoszenia
2018-01-18
Termin składania ofert
2018-01-30 10:00
Treść

Ogłoszenie o zamówieniu

 

1)      nazwa i adres zamawiającego: Gmina Stary Zamość, Stary Zamość 6, 22-417 Stary Zamość

2)  określenie trybu zamówienia: Przetarg nieograniczony

3)  adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia;      ugstaryzamosc.bip.lubelskie.pl

4)  określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych;

 Eksploatacja, naprawa, konserwacja i obsługa sieci wodociągowej będącej własnością Gminy Stary Zamość na terenie gminy Stary Zamość.   

Numer i data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:   Nr ogłoszenia  507276-N-2018 data zamieszczenia  18.01.2018

Do obowiązków wykonawcy usługi należy:

  1. Eksploatacja, naprawa, konserwacja, obsługa sieci wodociągowej na terenie gminy Stary Zamość w celu zapewnienia stałej dostawy wody w odpowiedniej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz zapewnienia należytej jakości wody dla gospodarstw domowych i instytucji, obiektów działalności gospodarczej.
  2. Prowadzenia regularnej wewnętrznej kontroli jakości wody zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. ozbiorowym zaopatrzeniu w wodęizbiorowym odprowadzaniu ścieków, oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez  ludzi.
  3. Stosowanie wyłącznie materiałów i urządzeń przeznaczonych do zastosowania pod ziemią i do kontaktu z wodą pitną. Wymagany jest wysoki standard napraw. Wykonawca na żądanie zamawiającego udostępni faktury na zakupione materiały do wglądu.
  4. Zabezpieczanie miejsc awarii w ciągu 2 godzin od zgłoszenia.
  5. Awaria powinna być usunięta w ciągu 12 godzin przy zgłoszeniu awarii do godz. 12.00, w ciągu 24 godzin przy zgłoszeniu awarii po godzinie 12.00. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wynikających z rozległości uszkodzenia lub trudności w dostępie do miejsca uszkodzenia, usunięcie awarii może trwać dłużej. Zamawiający zażąda pisemnych wyjaśnień na tą okoliczność.  Sieć wodociągowa objęta naprawą obejmuje sieć główną, przyłącza do wodomierzy włącznie.
  6. Eksploatacja, naprawa, konserwacja, obsługa ujęć wody, przepompowni, stacji redukcyjnych.
  7. Odczyt wskazań liczników wody u odbiorców wody (w tym liczników wskazujących zużycie wody pobranej przez sąsiednie gminy) i dostarczenie do Urzędu Gminy - 1 raz na kwartał w terminie do 10 dni roboczych po zakończeniu kwartału,
  8. Dostarczanie faktur za pobraną wodę  wystawionych przez Gminę Stary Zamość za pokwitowaniem do odbiorców wody 1 raz na kwartał w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania faktur od Urzędu Gminy. Pokwitowanie dostarczenia faktur powinno być dostarczone do Urzędu Gminy Stary Zamość w terminie do 10 dni roboczych od dnia otrzymania faktur od Urzędu Gminy.
  9. Dostarczenie i odbiór umów na dostawę wody. Podpisane umowy winny być przekazane do Urzędu Gminy Stary Zamość w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania umów od Urzędu Gminy,
  10. Wydawanie warunków technicznych dla nowych odbiorców wody.
  11. Ponoszenie kosztów badań wody przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną.
  12. Ponoszenie kosztów energii elektrycznej pobranej na potrzeby poboru i przesyłu wody.
  13. Ponoszenie kosztów – opłaty za pobór wód podziemnych lub innych opłat wynikających z obowiązujących przepisów.
  14. Zapewnienie zastępczego źródła wody w przypadku przerw w dostawie wody nadającej się do spożycia ponad 12 godzin.
  15. Ponoszenie kosztów dozoru technicznego zbiorników ciśnieniowych.
  16. Opłacanie podatku od nieruchomości (od budowli),
  17. Utrzymywanie w sprawności hydrantów przeciwpożarowych.
  18. Montaż i oplombowanie wodomierzy dostarczonych przez zamawiającego lub odbiorcę wody u odbiorców wody, w tym u odbiorców rozliczanych ryczałtowo, po zamontowaniu podpisane przez odbiorcę wody pokwitowania zainstalowania wodomierzy winny być dostarczone do UG.
  19. Utrzymywanie stref ochronnych ujęć wody.
  20.  Odcinanie dostaw wody u odbiorców, u których występują okoliczności znane wykonawcy i uzasadniające odcięcie wody, lub wskazanych przez zamawiającego, zgodnie z art. 8 ustawy  z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków.
  21. Wypłacanie rekompensat za zniszczone uprawy i mienie podczas usuwania awarii sieci wodociągowej.
  22. Prowadzenie ewidencji awarii sieci wodociągowej zawierającej co najmniej: a) pochodzenie informacji o awarii, b) data i godzina przyjęcia zgłoszenia, c) krótki opis awarii i miejsce wystąpienia, d) krótki opis naprawy, e) czy zabezpieczano miejsce awarii, f) data i godzina rozpoczęcia usuwania awarii, g) data i godzina zakończenia usuwania awarii.
  23. Dozór, bieżąca konserwacja, ponoszenie skutków finansowych nieprawidłowych wskazań liczników wody wskazujących zużycie wody pobranej przez sąsiednie gminy.
  24.  Reagowanie na nielegalny pobór wody i prowadzenie wspólnych działań z Zamawiającym w celu ich eliminowania.
  25. Okresowe przeglądy sieci hydrantów – nie rzadziej niż corocznie, uczestniczenie w kontrolach realizowanych przez Zamawiającego.
  26. Wykonawca udostępni numery telefonów, na które można zgłaszać awarie sieci od godz.6.00 do godz.22.00.
  27. Wykonawca dołoży wszelkich możliwych starań w celu zminimalizowania strat wody na sieci. 

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

 

5)  informację o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej:                                             Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej

6)  termin wykonania zamówienia;   od 01.04 2018 do 31.03. 2020 roku

7)  warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia;

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:

1. nie podlegają wykluczeniu,

2. spełniają następujące warunki dotyczące:

2.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:

Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie

2.2 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.

2.3 zdolności technicznej lub zawodowej.

Zamawiający stawia warunki w ww. zakresie.

2.3.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie wykonywał usługi konserwacji, naprawy, eksploatacji, obsługi sieci wodociągowych. Wartość usług wynosiła co najmniej 300 000 zł brutto rocznie. Minimalny wymagany okres świadczenia usług wynosi 3 lata. 

2.3.2 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował wyposażeniem technicznym co najmniej takim jak:

a. koparko-ładowarka  2 szt.

b. samochód osobowy lub dostawczy  2 szt.

c. pojazd do transportu ziemi (samochód ciężarowy lub ciągnik z przyczepą)  1 szt.

d. agregat prądotwórczy   1 szt.

e. pompa szlamowa  1 szt.

f. zbiornik z atestem do wody pitnej o pojemności min. 3 000 l    1 szt.                                

 2.3.3  Osoby wykonujące bezpośrednie czynności w zakresie eksploatacji, naprawy, konserwacji, obsługi sieci wodociągowej. zatrudnione będą przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę.

3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.2 SIWZ, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

5. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa w pkt 4.4 SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:

5.1 wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

5.2 zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy.

5.3 w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

5.4 z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:

− zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;

− sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;

− zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

− czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.

7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 4.2.3 musi spełniać co najmniej jeden wykonawca samodzielnie lub wszyscy wykonawcy łącznie.

8. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców:

8.1 którzy nie wykazali, spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.2

8.2 którzy nie wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w art. 24 ust. 1pkt 13-23 ustawy

8.3 wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, tj:

w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.);

7a)  wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;

Załącznik Nr 1 – wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia

Załącznik Nr 2 – wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

Załącznik Nr 3 – wzór informacji, że wykonawca nie należy/należy do grupy kapitałowej

Załącznik Nr 5 – wzór oświadczenia o doświadczeniu wykonawcy

Załącznik Nr 6 – wzór oświadczenia o posiadanym wyposażeniu

Załącznik Nr 7 – zobowiązanie podmiotu trzeciego

 

8)  informację na temat wadium;

1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 800 ,00 zł

2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:

a) pieniądzu,

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c) gwarancjach bankowych,

d) gwarancjach ubezpieczeniowych,

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).

3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego:

Gmina Stary Zamość (numer rachunku) 18 9610 0002 0020 0420 2012 0014, z adnotacją

„wadium przetargowe obsługa wodociągu”

Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.

4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:

a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta

(banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,

b) kwotę gwarancji,

c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,

d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich .

6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia).

Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą plus 5 dni roboczych, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

 

9)  kryteria oceny ofert i ich znaczenie;

1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:

1) Cena 100 %

2. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

3. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:

 

Cena oferty najtańszej

------------------------------- x 100 = liczba punktów

 Cena oferty badanej

 

Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.

4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów, tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 9.1

5.  Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy PZP.

10)   termin składania ofert, adres, na który oferty muszą zostać wysłane, oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone;

1. Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w Rozdziale 5 należy złożyć w terminie do dnia  30.01.2018 r. do godziny 10:00 w Urzędzie Gminy Stary Zamość, Stary Zamość 6, 22-417 Stary Zamość. Oferty można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 -15:00.

2. Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt 10.1, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową lub kurierską.

Oferta winna być sporządzona w języku polskim.

11)  termin związania ofertą; 

1. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od terminu składania ofert.

2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

3. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż o 60 dni.

 

12)  informację o zamiarze zawarcia umowy ramowej;

Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej

13)  informację o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów; Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

14)  informację o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna;  Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15)   informację o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.

Nie przewiduje się zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3.

                                                   

Wójt Gminy

Waldemar Raczyński

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Rafał Michalakdodano do BIP dnia 18-01-2018 14:37:11