Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Stary Zamość

Logo - Gmina Stary Zamość

Budowa 43 przydomowych oczyszczalni ścieków w gminie Stary Zamość na podstawie posiadanego projektu budowlanego oraz zaprojektowanie i budowa wodociągu o długości 765 mb. z trzema punktami czerpalnymi w miejscowości Wierzba

Data ogłoszenia
2018-01-12
Termin składania ofert
2018-01-29 10:00
Treść

UWAGA!

Zmiana załącznika przedmiar robót

 

Ogłoszenie o zamówieniu

1)      nazwa i adres zamawiającego: Gmina Stary Zamość, Stary Zamość 6, 22-417 Stary Zamość

2)  określenie trybu zamówienia: Przetarg nieograniczony

3)  adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia;      ugstaryzamosc.bip.lubelskie.pl

4)  określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych;

Budowa  43 przydomowych oczyszczalni ścieków w gminie Stary Zamość na podstawie posiadanego projektu budowlanego oraz zaprojektowanie i budowa wodociągu o długości  765 mb. z trzema punktami czerpalnymi  w miejscowości Wierzba.                                                                      

Numer i data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:  Nr ogłoszenia  504824-N-2018 dnia  12.01.2018 r.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

 

5)  informację o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej:   

  Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej

 

6)  termin wykonania zamówienia;   do 30.05.2018 roku

 

7)  warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia;

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:

7.1 nie podlegają wykluczeniu,

7.2 spełniają następujące warunki dotyczące:

7.2.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:

Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie

7.2.2 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.

7.2.3 zdolności technicznej lub zawodowej.

Zamawiający stawia warunki w ww. zakresie.

7.2.3.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie wykonał i ukończył 2 roboty budowlane (dwie umowy) budowy wodociągów o wartości co najmniej 300 000 zł brutto każda. (Zał. nr 5) Należy dołączyć dowody określające, czy robota ta została wykonana w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona.                                                                                                      

7.2.3.2  Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że będzie dysponował osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowy wodociągów, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym.

7.3 Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

7.4 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.2 SIWZ, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

7.5 Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa w pkt 7.4 wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:

7.5.1 wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

7.5.2 zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy PZP.

7.5.3 w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.

7.5.4 z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez

inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:

− zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;

− sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;

− zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

− czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą.

7.6 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.

7.7 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 7.2.3 musi spełniać co najmniej jeden wykonawca samodzielnie lub wszyscy wykonawcy łącznie.

7.8 Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców:

7.8.1 którzy nie wykazali, spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.2

7.8.2 którzy nie wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w art. 24 ust. 1pkt 13-23 ustawy PZP

7.8.3 wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP, tj:

w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1574 t.j.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2016 r. poz.2171 t.j.);

 

7a)  wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia;

7a.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w Rozdziale 4 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:

7a.1.1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 2 i 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz

spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 2 i 3 do SIWZ.

7a.1.2 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt 5.1.1 SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

7a.1.3 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 5.1.1.SIWZ

7a.1.4 zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego.

7a.2 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

7a.3 Dokumenty składane na wezwanie zamawiającego. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów:

a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP;

b) wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym

okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, określających czy

te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, sporządzonego

zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ;

Dowodami potwierdzającymi czy roboty zostały wykonane należycie są:

- poświadczenie,

- inny dokument, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.

Jeżeli wykonawca składa inny dokument, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.

c) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.

d) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumentów dotyczących każdego z wykonawców, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu;

7a.4 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.3a SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.4 SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania

wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w pkt 5.4 stosuje się.

 

8)  informację na temat wadium;

8.1 Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10 000 zł

8.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:

a) pieniądzu,

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c) gwarancjach bankowych,

d) gwarancjach ubezpieczeniowych,

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359).

8.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego:

Gmina Stary Zamość (numer rachunku) 18 9610 0002 0020 0420 2012 0014, z adnotacją

„wadium przetargowe przydomowe oczyszczalnie i wodociąg Wierzba.”

Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.

8.4 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:

a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta

(banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,

b) kwotę gwarancji,

c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,

d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej

pośrednictwa podmiotów trzecich .

8.6 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia).

Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.

 

9)  kryteria oceny ofert i ich znaczenie;

9.1 Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących

kryteriów oceny ofert:

 Nazwa kryterium Znaczenie kryterium (w %)

1. Cena                                                                60

2. Przedłużony okres gwarancji i rękojmi     30

3. Doświadczenie kierownika budowy              10 

9.2 Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

9.3 Punkty w kryterium „Cena” zostanie zastosowany wzór:

 

                                  Cena oferty najtańszej nie podlegającej odrzuceniu

Liczba punktów = ---------------------------------------------------------------------       x 60

                                                       Cena oferty badanej

 

9.4 Punkty za kryterium „Przedłużony okres gwarancji i rękojmi” zostaną przyznane w skali

punktowej do 30 punktów, w następujący sposób: za każdy miesiąc przedłużenia gwarancji

i rękojmi ponad wymagane minimum 36 miesięcy, oferta otrzyma 1,25 pkt nie więcej niż 30

pkt. W przypadku nie wskazania w ofercie okresu gwarancji i rękojmi ponad wymagane w SIWZ minimum, Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres 36 miesięcy (jest to minimum wymagane w SIWZ) i taka wartość będzie brana pod uwagę przy ocenie jego oferty.

Oferta, w której Wykonawca nie zaoferuje okresu gwarancji i rękojmi ponad wymagane

w SIWZ minimum otrzyma 0 pkt w niniejszym kryterium.

 

9.5 Punkty za kryterium „Doświadczenie kierownika robót” zostaną przyznane w skali

 punktowej do 10 punktów, w następujący sposób:

9.5.1 za doświadczenie kierownika budowy, o którym mowa w pkt. 4.2.3.2 SIWZ, za

kierowanie robotami budowlanymi, zrealizowanymi w okresie ostatnich 5 lat przed

upływem terminu składania ofert, z których każda spełnia poniższe wymagania:

a) polegała na  budowie wodociągów lub oczyszczalni przydomowych;

b) wartość roboty w zakresie określonym w lit. a wynosiła co najmniej 200 000,00 zł

brutto, oferta otrzyma 1 punkt za każdą ww. robotę, nie więcej niż 10 punktów.

 

9.6 Liczby punktów, o których mowa w pkt 12.3 – 12.5 SIWZ, po zsumowaniu stanowić będą końcową ocenę oferty.

9.7 Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów, tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 12.1 SIWZ.

 

10)   termin składania ofert, adres, na który oferty muszą zostać wysłane, oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone;

10.1 Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w Rozdziale 5 należy złożyć w terminie do dnia 29.01.2018. r. do godziny 10:00 w Urzędzie Gminy Stary Zamość, Stary Zamość 6, 22-417 Stary Zamość. Oferty można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 -15:00.

10.2 Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt 10.1, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową lub kurierską.

10.3 Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.01.2018 r. o godzinie 10:30 w Urzędzie Gminy Stary Zamość, Stary Zamość 6, pokój 32

10.4 Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty, pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian do oferty przed upływem terminu składania ofert.

Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta, w kopercie oznaczonej jak w pkt 7.17 SIWZ z dodatkowym oznaczeniem „ZMIANA”.

10.5 Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę, poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez osobę (osoby) uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.

10.6 Otwarcie ofert jest jawne.

10.7 Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na własnej stronie internetowej (ugstaryzamosc.bip.lubelskie.pl) informacje dotyczące:

1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

3) ceny, doświadczenia pracowników,

10.8 Oferty złożone po terminie, o którym mowa w punkcie 10.1, zostaną niezwłocznie zwrócone wykonawcom.

 

11)  termin związania ofertą; 

1. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od terminu składania ofert.

2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

3. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż o 60 dni.

 

12)  informację o zamiarze zawarcia umowy ramowej;

Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej

 

13)  informację o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów; Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

 

14)  informację o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna;  Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

15)   informację o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy PZP, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.

Nie przewiduje się zamówień, o których mowa w art. 134 ust. 6 pkt 3 i 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy PZP.

 

 

Stary Zamość       12.01.2018r

 

Wójt Gminy

Waldemar Raczyński

 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Rafał Michalakdodano do BIP dnia 18-01-2018 14:28:44