Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Stary Zamość

Logo - Gmina Stary Zamość

Ogłoszenie o zamówieniu na udzielenie kredytu długoterminowego

Data ogłoszenia
2017-11-17
Termin składania ofert
2017-11-27 10:00
Treść

Ogłoszenie o zamówieniu

1)  nazwa i adres zamawiającego: Gmina Stary Zamość, Stary Zamość 6, 22-417 Stary Zamość

2)  określenie trybu zamówienia: Przetarg nieograniczony

3)  adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia;      ugstaryzamosc.bip.lubelskie.pl

4)  określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych;

1. Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 093 647 zł na finansowanie deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów

2. Szczegółowe warunki zamówienia

1)   Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego z wykorzystaniem kredytu do dnia 29.12.2017 r. na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego. Wymagane transze kredytu będą przekazywane na rachunek prowadzony w banku wybranym do obsługi budżetu gminy, w dniu następnym po złożeniu dyspozycji.

2)   Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ.

3)   Kredytobiorcy będzie przysługiwać prawo do wykorzystania niepełnej kwoty kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów.

4)   W całym okresie kredytowania marża Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie.

5)   Jedynym kosztem kredytu jest jego oprocentowanie.

6)   Spłata odsetek w okresach miesięcznych, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu.

7)   Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że każdy rok liczy 365 dni.

8)   Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych i płatne do 10 dnia następnego miesiąca. Odsetki naliczane będą od dnia wypłaty transzy kredytu.

10)  Karencja w spłacie kapitału do 30 marca 2018 r.

11) Spłata rat kapitału w okresach kwartalnych, na koniec I,II,III,IV kwartału roku kalendarzowego w latach 2018- 2024 według załączonego harmonogramu (zał. nr 5 do SIWZ)

12) Bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 3M powiększona o marżę  
      wykonawcy

13) Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco.

 

Numer i data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:   Nr ogłoszenia  618283-N-2017 z dnia 2017-11-17

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

 

5)  informację o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej:   

  Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej

 

6)  termin wykonania zamówienia;   do 29 grudnia 2017 r.

 

7)  warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia;

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:

7.1 nie podlegają wykluczeniu,

7.2 spełniają następujące warunki dotyczące:

7.2.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:

Zamawiający stawia warunki w ww. zakresie.

7.2.1.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej (zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876) lub inny dokument, uprawniający do prowadzenia działalności bankowej zgodnie z obowiązującym prawem.

7.2.2 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.

7.2.3 zdolności technicznej lub zawodowej.

Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.

7.3 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.

7.4 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 4.2.1  SIWZ musi spełniać co najmniej jeden wykonawca samodzielnie lub wszyscy wykonawcy łącznie.

7.5 Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców:

7.5.1 którzy nie wykazali, spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.2 SIWZ.

7.5.2 którzy nie wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w art. 24 ust. 1pkt 13-23 ustawy

7.5.3 wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, tj:

w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1574 tj.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 2171 tj.);

8)  informację na temat wadium;

8.1 Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000 zł

8.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:

a) pieniądzu,

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c) gwarancjach bankowych,

d) gwarancjach ubezpieczeniowych,

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359).

8.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego:

Gmina Stary Zamość (numer rachunku) 18 9610 0002 0020 0420 2012 0014, z adnotacją

„wadium przetargowe udzielenie kredytu długoterminowego”

Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.

8.4 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:

a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta

(banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,

b) kwotę gwarancji,

c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,

d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej

pośrednictwa podmiotów trzecich .

8.6 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia).

Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.

9)  kryteria oceny ofert i ich znaczenie;

9. 1. Kryteriami oceny ofert są :

C– cena (koszt) kredytu 100%

9.2. Punkty będą przyznawane wg następujących zasad: 1% = 1 punkt.

9.3. Oferta z najniższą ceną = 100 punktów.

 

Punkty pozostałych ofert liczone będą wg proporcji matematycznej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku:

 

                      C min

          C=   ------------   x 100

                      C bad

 

C – ilość punktów za kryterium ceny

C min – najniższa cena oferowana

C bad – cena oferty badanej

9.4. Ocena punktowa będzie dotyczyć wyłącznie ofert uznanych za ważne i niepodlegających odrzuceniu.

10)   termin składania ofert, adres, na który oferty muszą zostać wysłane, oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone;

10.1 Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w Rozdziale 5 SIWZ należy złożyć w terminie do dnia 27.11. 2017 r. do godziny 10:00 w Urzędzie Gminy Stary Zamość - sekretariat, Stary Zamość 6, 22-417 Stary Zamość. Oferty można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 -15:00.

10.2 Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt 8.1 SIWZ, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową lub kurierską.

10.3 Otwarcie ofert nastąpi w dniu 21.11.2017 r. o godzinie 10:30 w Urzędzie Gminy Stary Zamość, Stary Zamość 6, pokój 32

10.4 Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty, pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian do oferty przed upływem terminu składania ofert.

Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta, w kopercie oznaczonej jak w pkt 7.17 SIWZ z dodatkowym oznaczeniem „ZMIANA”.

10.5 Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę, poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez osobę (osoby) uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.

10.6 Otwarcie ofert jest jawne.

10.7 Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na własnej stronie internetowej (ugstaryzamosc.bip.lubelskie.pl) informacje dotyczące:

1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

3) ceny (kosztu) kredytu zaproponowanego przez poszczególnych oferentów.

10.8 Oferty złożone po terminie, o którym mowa w punkcie 8.1 SIWZ, zostaną niezwłocznie zwrócone wykonawcom.

11)  termin związania ofertą; 

11.1 Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od terminu składania ofert.

11.2 Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

11.3 Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż o 60 dni. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeśli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.

12)  informację o zamiarze zawarcia umowy ramowej;

Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej

13)  informację o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów; Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

14)  informację o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna;  Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15)   informację o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy PZP, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.

Nie przewiduje się zamówień, o których mowa w art. 134 ust. 6 pkt 3 i 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy PZP

 

Stary Zamość 17.11.2017r

 

Wójt Gminy

Waldemar Raczyński

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Rafał Michalakdodano do BIP dnia 17-11-2017 14:31:49